2016-ban Magyar Brands díjat nyert a múzeum Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában. Ebben a kategóriában számos ismert márka mellett az Iparművészeti Múzeum, a Ludwig Múzeum és a Magyar Nemzeti Múzeum is a díjazottak között van.
A MagyarBrands díjról
A MagyarBrands program 2010 óta magyar vonatkozású, kiváló márkákat díjaz. 2016-ban immáron hetedik alkalommal díjazott olyan márkákat, amelyek a magyar szellemi munka méltó képviselői hazánkban és határainkon kívül is. A MagyarBrands program célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a hazai termékekre. A magyar fogyasztók számára egyre fontosabb, hogy az általuk megvásárolt árukkal hozzájáruljanak a hazai vállalatok és ezzel Magyarország gazdaságának fejlődéséhez. Az elmúlt évek bizonyították, hogy a díj nem csak elismerés, hanem aktív segítséget jelent a fogyasztóknak, az ügyfeleknek valamint a partnerek munkájában is.
A MagyarBrands-díj elnyerése kiemelkedő érdem. A MagyarBrands-díj odaítéléséből fakadó új üzleti lehetőségek kihasználása minden márka számára olyan érték, amelyhez a program megvalósítói hasznos marketingtámogatást igyekeznek nyújtani: MagyarBrands-díjas, piacvezető márkákkal közös médiakampányokat, tréningeket és márkakutatási lehetőségeket biztosítva a MagyarBrands program keretében.
KIVÁLÓ MAGYAR MÁRKÁK VERSENYE
A MagyarBrands Programba a nevezés történhet pályázati úton is, de a kiválasztásban fontos szerepet kapnak az előző évek adatbázisai, aktuális online kutatási eredmények, és a MagyarBrands Szakértői Bizottság zsűritagjainak jelölései. A pályázott és a szakértői javaslatok alapján bekerült márkák, amennyiben az alapfeltételnek megfelelnek, a Bizottság elé kerülnek pontozásra.
A MagyarBrands program kizárólag olyan magyar márkát értékel, amely Magyarországon született, vagy a létrejöttében-alapításában magyarok vettek részt. Ezen alapfeltételen túl a márkának rendelkeznie kell az alábbi feltételek egyikével:
- a márka magyar tulajdonban van
- vagy a márka „gyártásának” helyszíne Magyarország
- vagy magas Identitás-pontszámot kap a bizottsági pontozás során
Minőségi visszacsatolás nélkül lehetetlen a tartós siker elérése. A MagyarBrands elismerésben részesülő márkák számára különleges megerősítést jelent, hogy a díjat a fogyasztók és a szakértők egyöntetű értékítélete alapján kapják meg. Az eddigi tapasztalatok alapján a kiválóság ily rangos módon történő megjelenítése fontos a márka tulajdonosának, hiszen így a munkájáról a legautentikusabb forrásokból kap visszajelzést. No és nem kevésbé lényeges ez a fogyasztónak, hiszen a MagyarBrands díj a számára is a kiválóság megtestesítője, a vásárlói döntés egyik meghatározó iránytűje.
Serényi János
A MagyarBrands program elnöke
ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK
A MagyarBrands-díj odaítélése számszerűsíthető kritériumok alapján történik, amelyet egy önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése egészít ki.
Idén először immár három kategóriában díjazta a Szakmai Bizottság a márkákat: kiváló fogyasztói márka, kiváló üzleti márka, és innovatív márka kategóriában.
A Szakmai Bizottság által értékelt szempontok:
Identitás: Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka?
Reputáció: Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében?
Márkaépítés: Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata?
Kutatási eredmények alapján értékelt szempontok:
Tradíció: Hány éve van jelen a magyar piacon a márka?
Ismertség: Mekkora a márka ismertsége a GFK Hungária Piackutató Intézet által végzett országos fogyasztói kutatás alapján?
Kedveltség: Mekkora a márka kedveltsége a GFK Hungária Piackutató Intézet által végzett országos fogyasztói kutatás alapján?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.