ROVARLESEN - Bogarászás a Vöröskereszttel
Egészségnapon a Vajda Péter Általános Iskolában

Írta: György Zoltán képek: Kovács Tímea

György Zoltán vagyok a múzeum Marketingcsoportjának kommunikációs munkatársa, korábban a Bogárgyűjtemény büszke múzeumi preparátora. Tavaly léptem be a Vöröskereszthez önkéntesnek, így amikor meghívást kaptam a Vöröskereszt egészségnapi eseményre, azonnal igent mondtam.

A múzeum munkatársaként megszerveztem a Rovarlesen című programot, amellyel én is részese lehettem ennek a nyüzsgő napnak a VIII. kerületi Vajda Péter Általános Iskolában.

voroskereszt_mtm_2015_05_15_9.jpg

György Zoltán (MTM) és Széplakiné Kujbus Éva (Vöröskereszt, 3.régió területi vezető)

Rovarlesen

A Magyar Természettudományi Múzeum több millió rovart őriz gyűjteményeiben. Bogarakat, lepkéket, darazsakat és más érdekességeket rejtenek a tárolószekrények. Erre az eseményre 4 rovardobozt  és egy mikroszkópot vittem magammal. A lepkéket és bogarakat tartalmazó dobozok nagyon tetszettek a gyerekeknek. Sok kérdést feltettek, amelyeket igyekeztem részletesen megválaszolni. A környezettudatos neveléssel párhuzamosan elmagyaráztam nekik, hogy azért fontos  gyűjteményeket létrehozni, hogy a jövőben is kutatható és megismerhető maradjon az élővilágból mindaz, ami  folyamatosan változik, eltűnik. A mikroszkóp használatáért kisebb "harc" alakult ki.

14.00 óra után meglátogattam a szűrőállomást és a véradó standot, ahol azzal szembesültem, hogy utoljára 1997-ben adtam  vért.  Kicsit elszégyelltem magam, mert ez nagyon régen volt. Segítsünk másoknak!

Összefoglalva, büszke voltam, hogy a múzeumunkat vöröskeresztes önkéntesként tudtam népszerűsíteni. Az eseményről bővebben olvashatsz a Vöröskereszt honlapján.

A nap során a gyerekek több programon is részt vettek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mttmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr877472838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Látogasd meg honlapunkat, lájkolj és kövess minket! Facebook, Twitter, YouTube, Tumblr, Pinterest

logo_jpg.jpg

mti_hirfelhasznalo.jpg

Facebook oldaldoboz

Friss témák

Rovatok

Szerzők

Információk, ajánlók

 

 

 

 

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
süti beállítások módosítása